Akce Hledám Auroru slavila úspěch, do vyšších levelů se však dostala jen hrstka. Přinášíme jejich řešení!
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Akce Hledám Auroru slavila úspěch, do vyšších levelů se však dostala jen hrstka. Přinášíme jejich řešení!Akce Hledám Auroru slavila úspěch, do vyšších levelů se však dostala jen hrstka. Přinášíme jejich řešení!

 

Akce Hledám Auroru slavila úspěch, do vyšších levelů se však dostala jen hrstka. Přinášíme jejich řešení!

Google       Google       12. 9. 2011       9 759×

Ještě než jsme spustili naši novou verzi webu, proběhla akce Hledám Auroru, která měla za cíl jediné: dostat se do dalšího levelu. Jednotlivé úrovně nebyly na první pohled vidět a pro postup bylo třeba najít skrytý kód. Kolik lidí se zúčastnilo, jak řešili a jaké bylo řešení všech levelů?

Reklama
Reklama

Akce slavila úspěch, reakce byly velmi pozitivní a lidé se bavili. Někteří to sice vzdali hned v úvodu, ale většina se nenechala odradit a lidé opakovaně zkoušeli, případně netrpělivě vyčkávali na nahozené nápovědy. Zaznamenáno bylo téměř 15 000 pokusů o prolomení dalšího levelu.

V čem akce spočívala? Na každé stránce byl ukryt kód, který bylo třeba najít. Vždy se jednalo o nějakou změť znaků, které se doplnily do URL, a pokud byl kód správný, znamenal postup do dalšího levelu. Jak níže zjistíte, kódy byly uloženy rozmanitě a do posledního levelu se dostalo pouze pár jedinců.

Celá akce Hledám Auroru je archivována a je možné se k ní kdykoliv zase vrátit, takže pokud jste nezkusili, určitě zkuste!

 

› Archiv celé akce je dostupný zde: http://programujte.com/archiv/aurora/

 

U každého levelu je nejprve uveden přímý odkaz na něj (což je zároveň URL s kódem k předchozímu levelu), poté malá nápověda (kde hledat) a nakonec rozklikatelné řešení a samotný kód, resp. odkaz na další level.
Takže můžete zkoušet a v případě, že kód daného levelu nenajdete, zkuste nápovědu a pokud ani ta nepomůže, můžete postoupit do dalšího levelu :-).

Pravidla: jakmile najdete kód do dalšího levelu, přidáte jej vždy na konec této URL: http://programujte.com/archiv/aurora/, vždy malými písmeny, bez mezer. Kód se může nacházet kdekoliv na stránce, případně i mimo ni, pokud k tomu vede nějaká indicie (jeden level), dále v připojeném obsahu, prostě kdekoliv. Pokud budete prozkoumávat zdrojový kód, ignorujte kód ohraničený "START Kód" a "KONEC Kód".

Doporučujeme základní znalosti tvorby webů.

Teď už vzhůru za jednotlivými levely

Úrovní je celkem 10, začíná se úvodním, tzv. nultým levelem, kde již máte za úkol najít kód k prvnímu levelu.

0. LEVEL (úvodní)

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/

Nápověda: úvodní level je jednoduchý, kód do dalšího levelu hledejte ve zdrojovém kódu stránky.

Řešení: (zobrazit)

 

1. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/cpcdst/

Nápověda: první level je už zákeřnější, kód není na první (ani druhý :P) pohled vidět a je třeba si na něj "posvítit", přesněji řečeno právě naopak :-). Ovšem uspějí i velmi všímaví jedinci se sklonem k podřadným a navenek nepostřehnutelných detailům.

Řešení: (zobrazit)

 

2. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/kdbccligh/

Nápověda: druhý level je o možnostech a vlastnostech externího obsahu, který je na stránce zastoupen. Konkrétně obrázku.

Řešení: (zobrazit)

 

3. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/ajh8hrl92nsb/

Nápověda: třetí level je opět pro všímaly a opět se pojí s obrázkem. Napoprvé si ho asi nevšimnete :-).

Řešení: (zobrazit)

 

4. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/aaktuvrtghd/

Nápověda: Čtvrtý level je perla. Zkuste se zaměřit na okolí stránky, na opakované prvky, na něco, kde byste kód nikdy nehledali a přitom je to součástí každé lepší webové stránky.

Řešení: (zobrazit)

 

5. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/in/

Nápověda: Pátý level je jednoduchý, zaměřte se na obsah samotný, na básničku.

Řešení: (zobrazit)

 

6. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/bzknp/

Nápověda: Opět jednoduchý level, opět zaměřený na obsah, přímo na očích :-).

Řešení: (zobrazit)

 

7. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/zzz/

Nápověda: Opět zdrojový kód, inspirováno světovými internetovými značkami.

Řešení: (zobrazit)

 

8. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/followme/

Nápověda: Původně byl toto časový úkol, datum 22. 8. bylo vodítkem spolu s fotkou Dannyho De Vita, který na fotce ukazuje svůj Twitter. Stačilo jít na jeho Twitter a hledat twít nebo reakce na tento twít (z 22. 8.), ve kterém byl samotný kód. Tweet byl každý den znovu odeslán (jako reakce na Dannyho) a byl tak stále k nalezení. Aktuálně by jej však najít nešlo, a tak zde máte odlehčenou verzi úkolu, jehož kód se opět skrývá v nevalidnosti zdrojového kódu dokumentu.

Řešení: (zobrazit)

 

9. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/twitter_dannydevito/

Nápověda: Asi nejzapeklitější level. Najít kód chce trpělivost, opět pro všímaly, zaměřte se znovu na opakované prvky, případné rozdíly s minulými levely (ve zdrojovém kódu). Je třeba také znát vlastnosti a hlavně možnosti daného prvku.

Řešení: (zobrazit)

 

10. LEVEL

URL: http://programujte.com/archiv/aurora/avalon/

Konec :-). Úspěšným řešitelům bez zobrazení řešení gratulujeme :-).

Jak řešili ostatní

Některé reakce a pokusy o prolomení levelů byly více než vtipné a člověk se u nich mnohdy hezky nasmál :-). Lidé zkoušeli používat 3D brýle, prohledávali celý zdrojový kód jQuery (kde hledali skrytý kód, chudáci, v minifikované verzi), někteří pixel po pixelu zkoumali lupou celý web, další četli celou historii Pac-Mana, když se v jednom levelu takový obrázek objevil, jiní hledali významy některých symbolů v knížkách, zkoušeli různé filtry a někteří si levely tiskli, vystřihovali a různě skládali...

Připravujeme pro vás další, podobnou akci. Pokud máte zájem o takový typ akce, hoďte pod článek komentář. Nás to potěší, potvrdí to váš zájem a my tak budeme mít větší motivaci vytvořit další podobnou věc :-). Doufám, že jste se bavili a u dalších akcí se na vás zase těšíme!

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
15 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce Vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý