Anonymní profil Pavel – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Pavel – Programujte.comAnonymní profil Pavel – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 46.13.186.–

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
Včera   #390387

#74 Jerry
Jako že když jedna strana je 5 a druhá 4,3, tak je to jako malá chybka? Dyť je to 14%, a jeto dáno právě tím že to není kruh, takže to nelze řešit rovnoměrným dělením obvodu.
Asi by se dala hledat kružnice o vhodném poloměru, kterou budu cestovat po elipse a protínat ji, tak abych se na konci potkal ve stejném bodě, ale nebude to úplně sranda.

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
Včera   #390386

#75 Jerry
Ale to se tu právě celou dobu řeší.

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
Včera   #390383

#72 Jerry
Jako fakt, já tam teda pravidelný 5-úhelník nevidím.

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
Včera   #390381
Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
Včera   #390379

#62 Jerry
Ano, eliptický integrál se počítá pomocí nekonečné řady (případ pythonu a knihovy SciPy), Ramanujana nechme stranou. Tudíž, když spočeteš integrál s přesností na 5 desetiných míst, ale délky sečen se liší +- 0,5 pro malé polygony (s rostoucím počtem hran ta chyba klesá). Tak to není chybou aproximace ale tím, že stejně dlouhý segment neznamená stejně dlouhou sečnu, protože ta elipsa je splácnutá. Kdyby sis to místo opakování toho samého napsal, a pak sem dal obrázek a nějaké výsledky, tzn. délku oblouku pro daný počet stran, třeba 5-úhelník a pak délku jednotlivých stran.

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
Včera   #390371

#48 JerryM
Já to chápu, ale když bude délka toho "eliptického oblouku" stejná, vezmeš souřadnice těch bodů a pythagorovou větou spočteš vzdálenosti mezi nimi (délky sečen), tak nebudou všechny stejné.

Když jsem si to udělal stejně jako tady, spočítal obvod elipsy a rozdělil na N bodů, tak ačkoliv byly segmenty stejně dlouhé, délka sečen nikoliv.
https://math.stackexchange.com/…-ellipse-arc

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
14. 8. 2022   #390357

#44 JerryM
Rozdělením obvodu na N bodů, rozdělíš elipsu na N stejně dlouhých segmentů, ale propojením těch bodů úsečkami nevznikne pravidelný n-úhelník, protože každý segment je jinak křivý. Pokud chce BDS pravidelný polygon, tak tohle není cesta. Proto jsem se ptal.

Pavel
.NET › Elipsa a rozpočítání bodů
13. 8. 2022   #390352

#41 BDS
"elipse rozházet stejnoměrně objekty", chceš aby euklidovská vzdálenost mezi body byla stejná, tj. pravidelný n-gon, nebo chceš, aby vzdálenost po elipse byla stejná? 

Pavel
Python › [Python] generovat tabulku z…
23. 3. 2022   #390019

#1 itlady
Ten cyklus běží přes všechny řádky, ale pořád si přepisuje proměnnou table_data, na konci tam bude jen ten poslední řádek.

Pavel
.NET › Dvourozměrné pole
21. 2. 2022   #389939
Pavel
Python › Prosim o pomoc......
1. 2. 2022   #389825

Budeš si muset najít někoho jiného, já domácí úkoly nikomu nepíšu ani za peníze. 

Pavel
Python › Prosim o pomoc......
1. 2. 2022   #389822

#7 Cassper
V tom případě máš dvě možnosti, naučit se to, nebo si to nechat od někoho za úplatu napsat.

Pavel
Python › Prosim o pomoc......
1. 2. 2022   #389820

#5 Cassper
Algoritmus sis napsal, tudíž víš jak na to. Žádné fórum není automat na domácí úkoly. Takže buď napiš kód, se kterým máš problém, nebo si to dej do inzerce.

Pavel
Python › Prosim o pomoc......
1. 2. 2022   #389818

A na co se ptáš?

Pavel
Python › pomozte začátečníkovi
28. 12. 2021   #389423

#1 Mirka
1) Asi bys měla zajistit, že "První číslo bude menší než druhé, třetí bude větší než čtvrté."
2) Na celá čísla v nějakém rozmezí je v pythonu funkce range

Pavel
Matematika › Úprava rovnice a odůvodnění…
29. 4. 2021   #387861

#3 peter
To že to nemá reálné řešení vychází z předpokladu, že x(10) znamená x=10, čehož na kružnici o poloměru 1 asi těžko lze dosáhnout. Bude to mít imaginární řešení.

Pavel
Matematika › Úprava rovnice a odůvodnění…
22. 4. 2021   #387836

#1 AshiaToka
1) Určitě to nemá reálné řešení, ta funkce představuje horní polovinu kružnice o poloměru 1

2) Nevím, co je otázkou. Jinak y´=1 ti říká, že je to derivace nějaké lineární funkce se směrnicí 1, tj. integrálem je nějaká přímka rostoucí pod úhlem 45 ° (je jich nekonečně mnoho), totéž u té druhé derivace, jen tam to bude klesat. Pokud si to všechno vyplotuješ, tak zjistíš, že ty derivace jsou v 0 nespojité, tudíž existují jenom jednostranné derivace a protože se nerovnají, tak ta funkce logicky nemá derivaci v 0, není hladká.

Pavel
Offtopic › Přepis Matlab codu do Scilab…
22. 4. 2021   #387835

A ten mesh_rectangle je funkce odkud, to neni matlabovska knihovni funkce.

Jinak pokud je Scilab odvozeny z Matlabu, tak jenom budes prepisovat prikaz za prikaz aby sedel vysledek.

Pavel
PHP › Konverze SVG do PNG nativně
19. 4. 2021   #387813

#3 ingiraxo
Ja teda v PHP nedelam, ale neni pro PHP nejakej wrapper pro Cairo?

Pavel
C / C++ › C++ DÚ (za odměnu)
15. 4. 2021   #387782

#1 fanda
Pokud chceš, aby ti to někdo dělal jako "zakázku", tak to dej do inzerce a odměnu dej někde mezi 5 - 10 násobekem toho, co máš teď ve variantě +.

S tímhle postupem se ti ta výuka docela prodraží a tvá použitelnost bude strmě klesat, ale když myslíš, že se ti zrovna domácí úkoly vyplatí outsourcovat. 

Pavel
JavaScript, AJAX, jQuery › JS - alert pri return false
5. 4. 2021   #387728

Jeste mi doslo, ze to samozrejme bude najde i hodnotu a placeholder v inputu. Takze po ulozeni hodnoty do promene je treba input "vycistit".

<script>

function checkInput() {
  try {
    var inputEL = document.getElementById('search')
    var query = inputEL.value;
    inputEL.value='';
    inputEL.placeholder='';
      if (window.find(query, false, true) || window.find(query, false, false)){
        alert(query + " found");      
      }
      else{
        alert('Not found');
      }
      
  }
  catch (e) {
    alert(e);
  }
  inputEL.placeholder="Meno...";
}
</script>
Pavel
JavaScript, AJAX, jQuery › JS - alert pri return false
5. 4. 2021   #387727

#4 Pavel 

<form action="" id="form2">
        <div>
            <input type="text" id="search" autocomplete="off" maxlength="8" placeholder="Meno...">
            <input type="button" id="submit_form" onclick="checkInput()" value="HĽADAŤ">
        </div> 
    </form>

 
<script>

function checkInput() {
  try {
    var query = document.getElementById('search').value;
      if (window.find(query, false, true) || window.find(query, false, false)){
        alert(query + " found");      
      }
      else{
        alert('Not found');
      }
      
  }
  catch (e) {
    alert(e);
  }
}
</script>
Pavel
JavaScript, AJAX, jQuery › JS - alert pri return false
5. 4. 2021   #387726

OK, to jsem spatne pochopil. Nicmene window.find vraci true pokud nalezne a false pokud ne.

Ve vychozim nastaveni bere ohled na mala a velka pismena a hleda smerem dolu.

Pozn, Zbavil bych se tech eventu v inputu a prendal bych je do js pres addEventListener.

Jinak tohle by melo hledat spravne:
 

Pavel
JavaScript, AJAX, jQuery › JS - alert pri return false
5. 4. 2021   #387724

#1 Rado 

function checkInput() {
  try{
    var query = document.getElementById('search').value;
    window.find(query);
  }
  catch (e) {
    alert(e)
  }
    }
Pavel
CSS › SVG text a vlevo obrázek - š…
29. 3. 2021   #387696

http://kod.djpw.cz/sfbd

Pavel
Python › Kolmice k tečně
15. 1. 2021   #387160
Pavel
Python › Kolmice k tečně
15. 1. 2021   #387159

Tak tak kolmice nemuze byt kolma, protoze je spatne spocitana. 

P1 = (x[-C-l], y_tan[-C-l])
ax.scatter(*P1)
b = (x[-C], y_tan[-C])  # druhy bod musis taky brat z tecny
ax.scatter(x[-C], y_tan[-C])
u = [b[0] - P1[0], b[1] - P1[1]]  # tady jsi odecital spatne
plt.scatter(*u) 
u_per = (-u[1], u[0]) # tady musis prehodit znamenko
shorten = 0.45
P_per = (b[0] + shorten * u_per[0], b[1] + shorten * u_per[1])
plt.scatter(*P_per)
plt.plot([b[0], P_per[0]], [b[1], P_per[1]])

ax.set_aspect('equal', 'box') # tohle ti zajisti stejny meritko
plt.show()

Jinak pocitat tecnu na 1000 bodu je trosku overkill. kdyz staci 2.

Pavel
Python › Rotace matplotlib.patches.Po…
14. 1. 2021   #387145

 Tohle jsou mozne varianty.

import numpy as np
import matplotlib.pyplot as plt
import matplotlib.patches as patches
import matplotlib as mpl

fig, ax = plt.subplots(figsize=(10,3))

x = [0.3,0.6,.5,.4]
y = [0.7,0.7,0.9,0.9]
coords = list(zip(x,y))

trapezoid = patches.Polygon(coords, fill=False)
trapezoid2 = patches.Polygon(coords, color="red", fill=False)
trapezoid3 = patches.Polygon(coords, color="blue", fill=False)

t2 = mpl.transforms.Affine2D().rotate_deg_around(*coords[0], -45) + ax.transData
t3 = mpl.transforms.Affine2D().rotate_deg(-45) + ax.transData

trapezoid2.set_transform(t2)
trapezoid3.set_transform(t3)

ax.add_patch(trapezoid)
ax.add_patch(trapezoid2)
ax.add_patch(trapezoid3)

ax.axis('equal')
plt.show()
Pavel
PHP › Funkce na vytvoření tabulky
23. 11. 2020   #386990

#6 matous
Muzes dat ty table tagy jeden pred for cyklus a druhy za nej a budes volat jenom tabulku.

Pavel
Python › List sort
22. 11. 2020   #386980

   

def merge(lst):

    L = range(len(lst))

    for i in L:
        # stejne po sobe jdouci hodnoty
        if i < L[-1] and lst[i] == lst[i + 1]:
            lst[i] = lst[i] + lst[i + 1]
            lst[i + 1] = 0
        # hodnoty s 0 mezi
        elif i < L[-2] and lst[i + 1] == 0:
            lst[i] = lst[i] + lst[i + 2]
            lst[i + 2] = 0
Pavel
Python › Generator cisel
22. 11. 2020   #386977

Stejneho vysledku, pokud chceme mit seznam unikatni cisel o dane delce,  lze dostahnout i takto:

import random

pocet = 6
voted = list(range(1, pocet + 1))  # [1, 2, 3, 4, 5, 6]
random.shuffle(voted)  # in-place zamichani seznamu		
print(voted) # zamichany list
Pavel
Python › Generator cisel
22. 11. 2020   #386976

   

import random

voted = []

while len(voted) < 6:  # chceme 6 cisel
    number = random.randint(1, 6)  # vygenerujeme nahodny int v rozsahu 1 az 6
        if number not in voted:  # zkontrolujeme jestli cislo neni v seznamu
	    voted.append(number)  # pridame cislo do seznamu	
	    print(voted)  # vypiseme seznam
Pavel
Python › Pomoc s kodem + zobrazeni p…
20. 11. 2020   #386963

V linuxu se .py skript spouští tuším: python3 /home/asus-josef/Plocha/prime.py

Pavel
Python › Pomoc s kodem + zobrazeni p…
20. 11. 2020   #386962

% je modulo operátor, tedy vrací zbytek po dělení, pokud platí numberToCheck % x == 0, znamená to že dané číslo je dělitelné x beze zbytku, a tedy není prvočíslo, tudíž vracíš/return False.

Pokud ve vnitřním for cyklu nevrátíš False, tedy žádné x v intervalu <2, cislo) není dělitelem toho čísla, narazil jsi na prvočíslo a vracíš True.

Pavel
Python › Pomoc s kodem + zobrazeni p…
20. 11. 2020   #386960

Časově úspornější varianta:

from math import isqrt  # isqrt, Python 3.8


def is_prime(number):
    if number < 2:
        return False
    for x in range(2, isqrt(number) + 1):  
	if not number % x:
	    return False
    return True
Pavel
Python › Pomoc s kodem + zobrazeni p…
20. 11. 2020   #386959

   

def is_prime(number):
    for x in range(2, number):
        if (number % x == 0):
            return False
    return True
Pavel
Python › Pomoc s kodem + zobrazeni p…
20. 11. 2020   #386957

Krom toho odsazení, bys měl ošetřit vstup čísel 0 a 1, které nejsou prvočísla. 

Ještě taková drobnost, tenhle algoritmus funguje OK, ale prochází zbytečně mnoho hodnot.

Nakonec, a tohle už je trochu hnidopišství, doporučuju se podívat na https://www.python.org/dev/peps/pep-0008/

Karel
Blender › Text sa stráca.
7. 11. 2020   #386887

Problem je v materialu, mas tam leskly material s nulovou hrubosti a svetlo kolmo na model, zadne pozadi, takze dokonaly odlesk splyva s pozadim.

Karel
Blender › Text sa stráca.
7. 11. 2020   #386885

Pokud to neni tajne, tak to muzes nekde nasdilet, takhle me dochazeji napady.

Karel
Blender › Text sa stráca.
7. 11. 2020   #386883

Jak mas nastavenou kameru

  • je v perspektivnim modu?
  • neni prilis daleko vzhledem k ohniskove vzdalenosti, tam by potom mohl hrat roli i clipping, tj. text se pri otoceni dostane pres hranici, ktera je u kamery nastavena

Jinak verze 2.79, je dnes uz zastarala, doporucuju prejit na aktualni verzi 2.90.

Karel
Blender › Text sa stráca.
7. 11. 2020   #386881

#2 Karel
Nebo nedestruktivne pouzit modifikator solidify.

Aby mel text hloubku je treba ho prevest na mesh a pak extrudovat v kolmem smeru.

Karel
Blender › Text sa stráca.
7. 11. 2020   #386880

Aby mel text hloubku je treba ho prevest na mesh a pak extrudovat v kolmem smeru.

Karel
Python › Regulární výraz - začátečník
20. 10. 2020   #386814

#1 Bohumil

Změň re.match na re.search.

Z dokumentace:

Pattern.match(string[, pos[, endpos]])

If zero or more characters at the beginning of string match this regular expression, return a corresponding match object. Return None if the string does not match the pattern; note that this is different from a zero-length match.

Pattern.search(string[, pos[, endpos]])

Scan through string looking for the first location where this regular expression produces a match, and return a corresponding match object.

Karel
C / C++ › String v C++
13. 10. 2020   #386778
Karel
Python › Konzole, akce po stisknutí t…
9. 10. 2020   #386762

https://pypi.org/project/pywin32/

Karel
Blender › Nic nelze importovat
2. 8. 2020   #386414
Karel
Blender › Nic nelze importovat
2. 8. 2020   #386413
Karel
Blender › Nic nelze importovat
2. 8. 2020   #386411

Na Macu jsem nikdy nedal, ale kdyz si v linuxu otevres terminal (to muzes i na Macu) a podivas se do Users/test/

das vypis slozky (ls), vidis tam ten soubor a tu slozku?

Karel
Blender › Nic nelze importovat
2. 8. 2020   #386410

#12 padikcz

Je zvlastni, ze tam neni videt slozka pallet, jsi si jisty ze mas otervrenou spravnou cestu, resp. ze ten soubor a tu slozku mas v /Users/test?

Karel
Blender › Nic nelze importovat
2. 8. 2020   #386408

#10 padikcz
Jeste me napada, kdyz se po importu podivate v blenderu do konsole (Window/Toggle System Console)

Připojen obrázek.

Pokud tam je nejaka chyba, tak by bylo dobre to nahlasit.

Karel
Blender › Nic nelze importovat
1. 8. 2020   #386406
Karel
Blender › Nic nelze importovat
1. 8. 2020   #386405

#7 padikcz
Model jsem stahnul ve formatu fbx, stazeny zip rozbalil, a pres import v blenderu naimportoval palet.fbx v ..\pallet\source.  Model se korektne naimportoval.

Připojen obrázek.

Karel
Blender › Nic nelze importovat
1. 8. 2020   #386403

#5 padikcz
Pokud jsou ty soubory nekde dostupne, muzu to zkusit u sebe. 

Karel
Blender › Nic nelze importovat
30. 7. 2020   #386398

#3 padikcz
Blender zobrazí složky prázdné pokud neobsahují žádný soubor s příponou .blend. To je výchozí nastavení filtru (ikona trychtýře) v dialogu pro otevření souboru. Pokud zrušíš zaškrtnutí u všech filtrovaných položek uvidíš celý obsah složky. Pokud chceš importovat jiný typ souboru, použij import v nabídce file.

Karel
Blender › Nic nelze importovat
29. 7. 2020   #386395

#1 padikcz
Možná by stálo za to uvést verzi Blenderu kterou použiváš. Doporučuji projít si ofiko playlist základů blenderu na youtube. https://www.youtube.com/watch?v=MF1qEhBSfq4&list=PLa1F2ddGya_-UvuAqHAksYnB0qL9yWDO6

Karel
Python › python - jednoduchá úloha
6. 6. 2020   #386192

V této fázi mohu nabídnout pouze morální podporu.
Adam, do toho!!! 

Adam, do toho!!! 

Adam, do toho!!! 

Pavel
Python › Konzultace kodu z učebnice
9. 5. 2020   #386042

Je tam par syntaktickych chyb (import, uvozovky) a ten kod urcite nic "nevyhvezdickuje".

timhle dosadis tak akorat za kazdou hvezdicku cislo

c = str(number)
line += c 
Pavel
Matematika › Graf funkce sinus
17. 4. 2020   #385873
Pavel
Matematika › Graf funkce sinus
17. 4. 2020   #385871

#11 Pavel
A bude to o pi/2 posunuty cos.

Pavel
Matematika › Graf funkce sinus
17. 4. 2020   #385870

Pokud je to předpis pro výchylku, tak rychlost by měla být jeho derivací podle času tudíž amplituda vyjde +-3*2*pi/10, tj +-1,884

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032022 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý