Anonymní profil Anonymní uživatel – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Anonymní uživatel – Programujte.comAnonymní profil Anonymní uživatel – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 88.103.236.–

JoDiK
Delphi › filesize
31. 5. 2017   #216495

#15 oxidián
Můžeš prosím ukázat (odchytit obrazovku, dát odkaz) ve které nápovědě jsi to viděl jinak? Fakt mě to zajímá, díky...

JoDiK
Delphi › filesize
30. 5. 2017   #216449

#1 oxidián
A co si takhle přečíst nápovědu, kde je jasně napsáno, že FileSize nefunguje pro textové soubory?

FileSize je velikost typového souboru v položkách, textový soubor nemá položky...

Viz například zde: https://www.trsek.com/pascal/FileSize

JoDiK
Matematika › Dělení troúhelníků
20. 10. 2016   #213141

#1 kuba
Jo a ještě jeden dotaz:

Následně jsem dostal pětku za neodevzdání programu. Kde je podle vás pravda ?

Takže jsi program neodevzdal? Vždyť jsi ho přece napsal s tou svojí variantou spojených řešení, jak tvrdíš... Proč jsi ho teda neodevzdal? Vždyť jsi mohl dostat třeba aspoň trojku za postup řešení...

Takže kde je pravda my určit nemůžeme ani kdybychom chtěli.

JoDiK
Matematika › Dělení troúhelníků
20. 10. 2016   #213140

#1 kuba
Jen taková poznámka,

"To samé tvrdí u trojúhelníka, který odpovídá definicím pravoúhlosti a rovnoramennosti"

Ty umíš "uživatelsky zadat strany" rovnoramenného pravoúhlého trojúhelníka? Jaké jsi prosímtě zadal strany?

PS: co znamená "vyplyvnout"? Já znám jenom vyplynout nebo vyplivnout...

JoDiK
Pascal › Zmena farby pozadia
20. 10. 2016   #213137

#1 Twit
Mělo by to fungovat tak, že když nastavíš barvu pozadí a smažeš obrazovku (ClrScr;), tak se použije aktuální barva pozadí...

Že ty před výpisem vynásobené matice mažeš obrazovku?

JoDiK
Python › Náhodné čísla + seznam
13. 10. 2016   #213047
JoDiK
Visual Basic › Najde se někdo ochotný, kdo…
15. 9. 2016   #212723

Omlouvám se za odkaz, tady je přímý link na tu správnou verzi:

http://netcologne.dl.sourceforge.net/project/camdesk/1.2/camdesk-1.2.1-vb-source.zip

JoDiK
Visual Basic › Najde se někdo ochotný, kdo…
15. 9. 2016   #212722

Protože nemám VB překladač, nemůžu si (verze pro windows) upravit tento program: https://sourceforge.net/…mdesk/files/?… (v licenci - jestli jsem to správně pochopil to autor dává k dispozici bez omezení)

Po spuštění se zobrazí obraz z kamery pouze 320x240 pixelů.

Ve zdrojáku jsou tyto hodnoty uvedeny, tak věřím, že by tam stačilo nastavit 1024x768 (nebo aspoň 800x600) a mohlo by to chodit.

Byl by prosím někdo tak hodný a zkompiloval by mi ten program ve verzích 800x600 a 1024x768? (Nevím, jestli to pak v té větší kvalitě bude stíhat...)

JoDiK
Vzdělání › Ako najst cislo
7. 9. 2016   #212613

#3 anonym
Pokud umíš v Pascalu, tak si ten soubor otevři jako textový a přečti z něj cyklem jeden znak tolikrát, kolikáté číslo potřebuješ.

Ten přečtený znak převeď na celé číslo (buď odpovídající procedurou val nebo funkcí ord+posun na nulu) a máš hotovo...

JoDiK
Visual Basic › Vypracování úlohy v C++
19. 8. 2016   #212384

Inu myslím, že hlavně ví co nechce...

Nechce se to sám naučit...

Prázdniny končí, blíží se reparáty, no a někde to řeší třeba zadáním programu, který je potřeba odevzdat...

JoDiK
Photoshop › Ořez fotek - úprava okrajů
11. 8. 2016   #212306

#1 ivetm
Jestli sem ještě vůbec nakoukneš, tak poněkud lépe popiš, čeho chceš dosáhnout a za jaké situace: nejlépe i s obrazovými ukázkami té fotky, co jsi použila (jaký nástroj) a jaký je výsledek. Taky by nebyla od věci verze PS.

JoDiK
C / C++ › Úkol: Zpracování záznamu žák…
3. 6. 2016   #211123

#15 ondrej39
A kde jsou komentáře?

:-)

JoDiK
C / C++ › Úkol: Zpracování záznamu žák…
2. 6. 2016   #211073

#2 hlucheucho
Špatně jsi to četl, on nepotřebuje poradit jako to má udělat...

On jenom nesouhlasí s tím, že někdo určil, že součástí vzdělání na jeho škole je i znalost programování a zdá se mu morálně přijatelné vyřešit to tak, že si to nechá vyrobit od někoho, koho to naopak baví. Aby uspěl, musí se ovšem tvářit tak, že to udělal sám, takže o té cizí práci zřejmě bude muset něco říct, proto to musí být srozumitelně popsané v komentářích.

JoDiK
C / C++ › Převod soustav 10 do 8
20. 5. 2016   #210806

#9 Kent
Zapomněl jsi ještě na jednu - mám takový nepříjemný pocit, že čím dál víc se množící skupinu.

A to na ty, kteří nedělají vůbec nic. Prostě se jim nechce a není nic, co by je rozhýbalo... Nějaká pětka? Pche...

JoDiK
Delphi › Hledáni slov v řetězci.
21. 3. 2016   #209371

Nenastavuj počet cyklů, použij cyklus s podmínkou...

Dokud se v textu nachází < tak dělej...

while pos('<',radek)>0 do

  begin

    ....

  end;


Každopádně bych asi zkusil spíš použít modernější nástroje nějaký ten pchar nebo jaksetojmenuje, což je délkou neomezený dynamický řetězec, do něj bych to ze souboru naházel a pak v tom jednom řetězci odstraňoval... Tím se vyhneš tomu, že je nějaký HTML příkaz roztažený přes víc řádků...

JoDiK
C / C++ › Karel the robot
15. 3. 2016   #209302
JoDiK
Visual Basic › Programování - vypsání sudýc…
15. 3. 2016   #209301

#3 MišelWu
Jestli nemáš tušení, co dělá cyklus FOR, tak si to nastuduj. Zdrojů informací máš k dispozici spoustu, kromě nápovědy v prostředí, ve kterém programuješ, je jich plný internet - namátkou:

http://www.itnetwork.cz/programovani/vbnet/vbnet-zaklady/visual-basic-vb-net-tutorial-cykly-for-while/

https://msdn.microsoft.com/cs-cz/library/5z06z1kb.aspx

http://www.soom.cz/clanky/155--Visual-Basic-Dil-4-Prace-s-Cykly

JoDiK
C / C++ › Čistější zápis úseku kódu -…
11. 2. 2016   #208535

#7 peter
Když už jsme u těch zbytečností...

Proč psat:

var func = neco==true ? window.a : window.b;


když přece stačí psat: 

var func = neco ? window.a : window.b;
JoDiK
GIMP › gimp měření velikosti
1. 2. 2016   #208309

#3 JoDiK
Jo a u tiskárny zase máš vždy možnosti nastavit "lupu", neboli určit v jaké velikosti se to má skutečně vytisknout.

JoDiK
GIMP › gimp měření velikosti
1. 2. 2016   #208308

#2 JoDiK
Přehlédl jsem to 1:1 na monitoru, to je sice hezké, ale rozhodně to neznamená, že to bude odpovídat skutečnosti, třeba na mém monitoru je ten můj obrázek 5x8cm při zobrazení 1:1 velký cca 4,2cm x 6,8cm

JoDiK
GIMP › gimp měření velikosti
1. 2. 2016   #208307

#1 baisikl
Asi někde děláš něco špatně. Právě jsem zkusil vytvořit nový obrázek a zadal jsem 50mm x 80mm. Měřil jsem nástrojem měření šířku a výšku, ukazuje mi to 50mm a 80mm (plus nějaké zaokrouhlené drobné, protože bitmapový obrázek nemá základní jednotku v mm). Když to vytisknu, má to víceméně přesně 5cm x 8cm.

PS: na monitoru nemáš co měřit, protože každý monitor má jiné rozlišení a navíc si můžeš přece obrázek libovolně zvětšovat či zmenšovat lupou.

JoDiK
Pascal › typove subory v LAZARUS
15. 12. 2015   #207336

Syntakticky je to správně, nemůže to žádnou chybu házet...

JoDiK
Pascal › typove subory v LAZARUS
15. 12. 2015   #207332

#1 matesko
chjo...

Jakou chybu????

JoDiK
Pascal › Prvočísla -Pascal
7. 12. 2015   #207108

#1 El97za
A kdybys náhodou sem ještě nakoukla, tak abys porozumněla, co myslím těma menšíma kouskama:

1. načti jedno číslo a zjisti, jestli je dělitelné třemi. (například uživatel zadá 47, program vypíše 47 není dělitelné třemi, uživatel zadá 48, program vypíše 48 je dělitené třemi).

2. načti jedno číslo a zjisti čím vším je dělitelné (například uživatel zadá 28 a program vypíše 1, 2, 4, 7, 14, 28 nebo zadá 31 a program vypíše 1, 31)

3. načti jedno číslo a vypiš jestli je to prvočíslo (například uživatel zadá 28 a program vypíše 28 není prvočíslo a nebo zadá 31 a program vypíše 31 je prvočíslo)

3. no a pak načti jedno číslo a vypiš seznam prvočísel od 1 do zadaného čísla (například uživatel zadá 40 a program vypíše 1, 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37)

PS:

nápověda:

x := 47 mod 3; {v proměnné x bude zbytek po dělení třemi nebo-li 2}

x := 48 mod 3; {v proměnné x bude zbytek po dělení třemi nebo-li 0}

JoDiK
Pascal › Prvočísla -Pascal
7. 12. 2015   #207107

#1 El97za

 

Podle mě nemáš problém s modem, ale s tím, co chceš spočítat a jak toho chceš dosáhnout...

Zkus to po menších kouscích.

To ovšem předpokládá, že se to chceš naučit a ne jen odevzdat domácí úkol...

Párkrát už jsem někomu zkoušel něco vysvětlit přes tento server, to ale moc nefunguje, tak doporučuju ukecat kamaráda (spolužáka), ať ti s tím pomůže.

PS: Když jsem na to jen zlehka nakoukl, tak špatně je tam snad všechno. Například základní nesmysl - mod je zbytek po dělení celých čísel. Ty se ho pokoušíš aplikovat na reálná čísla.

Další nesmysl - asi jsi zamýšlela v nějakém poli 30000 čísel prozkoumat a zapsat, které z nich je prvočíslem a které ne. Nebylo by jednodušší si do nějakého pole ukládat jenom ta prvočísla, pokud vůbec je potřeba je ukládat (když podle zadání se mají jen vypsat)...

JoDiK
Photoshop › Plakátový efekt
13. 11. 2015   #206323
JoDiK
Visual Basic › Nemám překladač VB, najde se…
25. 9. 2015   #205140

Někdo jiný by našel chvilku a pomohl mi prosím?

JoDiK
Visual Basic › Nemám překladač VB, najde se…
25. 9. 2015   #205139

#4 Kit
Vidím, že jsi pochopil, že používám windows. Já teda beru na vědomí, že mi s mým problémem nepomůžeš, ale děkuju aspoň za informaci, že v Linuxu je to mnohem jednodušší.

JoDiK
Visual Basic › Nemám překladač VB, najde se…
25. 9. 2015   #205137

#2 Kit
A poradíš mi co si mám stáhnout? Ve VB se moc neorientuju...

JoDiK
Visual Basic › Nemám překladač VB, najde se…
24. 9. 2015   #205122

Zdrojový kód programu je zde: http://sourceforge.net/…zip/download

Bylo by možné provést takovou úpravy, aby místo výchozího rozměru okna 320x240 bylo přednastaveno 1024x768?

Je to otravné, protože při každém spuštění to musím měnit...

Děkuji předem...

JoDiK
Photoshop › Jak zvolím ideální rozměry p…
22. 9. 2015   #205079

#1 Ivette
Rozměry pro tisk se volí podle rozlišení tiskárny. Standard je 300dpi (obr. bodů na palec).

To vše se zadává při definici velikosti plátna ve Photoshopu. Když to uděláš, vyjde ti plátno 17717x23622 bodů. To už je hodně velký balík dat a počítač dostane docela zabrat...

Otázkou je, jestli pro to, co chceš dělat, je Photoshop vhodný - když to není tajné, co budeš tvořit?

Na tyhle "velké" věci bývá totiž vhodnější vektorový editor...

JoDiK
Visual Basic › Urobenie fotky.
25. 6. 2015   #203262

#1 alex_laco
A co by na té "fotce" mělo být?

JoDiK
Matematika › Absolutní extrémy, vrstevnice
29. 5. 2015   #202550

http://math.feld.cvut.cz/pospisil/m2m3/cviceni3.html

http://forum.matematika.cz/viewtopic.php?id=47422

a spoustu dalších...

http://www.strejda-google.cz/#vrstevnice+funkce%2C+extr%C3%A9my

JoDiK
Pascal › Úkol k maturitě
22. 5. 2015   #202350

#10 Romík644
Ty si odporuješ, na jednu stranu píšeš, že zkoušíš něco dělat a na druhou zas "nemáš vůbec nic"??? Tak jak to teda zkoušíš? Jenom v hlavě?

Tak jestli opravdu chceš pomoct, tak makej - začnem od jedoduchých věcí:

1. napiš program, který do jedné proměnné uloží náhodné číslo od 1 do 6 a vypíše ho. Až to budeš mít, zkopíruj to sem. Když něco nevíš, zkopíruj sem co máš a ptej se... (kontrola: spustíš program a on vypíše třeba 5, spustíš ho podruhé, vypíše třeba 2)

2. uprav ten předchozí program tak, aby to sám zopakoval 10x, tzn vypíše celkem 10 náhodných čísel od 1 do 6. (kontrola: spustíš program a on vypíše 1 4 2 5 5 1 6 4 3 4)

3. uprav ten předchozí program tak, že spočítá a vypíše součet těch deseti vypsaných čísel

(kontrola: spustíš program a on vypíše 1+4+2+5+5+1+6+4+3+4= 35)

To prozatím stačí...

JoDiK
Pascal › Ročníková práce
20. 5. 2015   #202272

#6 KIIV
No, až teď mi došlo, že je tak dovedně ukrytá, že tazatel, pokud se sem vůbec ještě podívá, tak ty pojmy nezná a tudíž mu nedojde, že mu radím kanón na vrabce...

JoDiK
C / C++ › Vývojové diagramy
20. 5. 2015   #202271

#1 Dust
A jak si představuješ tu pomoc?

JoDiK
Matematika › Objem kužele při úhlu ω
14. 5. 2015   #202149

Napiš si obecně vzorec pro výpočet objemu kužele v závislosti na ω.

Pak to obecně zderivuj podle ω a najdi hodnotu, pro kterou je tato výsledná rovnice rovna nule. Tím najdeš extrém. Když to zderivuješ podruhé, zjistíš, jestli je to maximum nebo minimum (jestli je menší/větší jak nula)...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Extr%C3%A9m_funkce

JoDiK
Assembler › assembler-pomoc
6. 5. 2015   #201972

nechápu assembler  celkově

Tak to jsi asi v té škole nedával pozor ne?

Nebo-li typická situace dnešní běžné školy: žáci chodí do školy, ale protože je to, co se tam učí nezajímá a učitelé odmítají pochopit, že žáky nemají učit to, co je nezajímá, dokonce si dovolují po žácích chtít aby předvedli, co se je v hodinách snažili ze všech zbývajících sil naučit, tak žáci zkoušejí, jestli by to někdo hodný neudělal za ně. A když náhodou neudělá, tak ho zmydlí, nebo mu aspoň vyčiní (v případě, že to je přes dráty).

Otázkou je, proč vlastně do té školy chodí?

Proč ty chodíš do školy?

JoDiK
Pascal › Pole v deklaraci procedury
5. 5. 2015   #201957

#17 Gooo
promiň,

Ale takhle nějak jsem to chápal, že metody volám tečkovou notací

tady píšeš něco jiného:

Problém je, že ta procedura na výpočet musí být součástí objektu TVektor a ještě k tomu musím dodělat předávání hodnot proměnných pomocí GET a SET, takže ty procedury musí být skutečně v TVektor.

Když to dám do ní, tak nefunguje. Když to dám jako samostatnou proceduru, tak to funguje.

Rozlišuj prosím obecnou proceduru mimo objekty, která nesmí přistupovat k datům objektu a proti tomu procedura v objektu alias metoda objektu, která naopak jediná může přistupovat k datům navíc bez nějakých teček!

Tedy od uživatele jsem získal množství rozměrů a uložil jsem ji do proměnné X

Formuluj přesně, v programování je to nezbytné! získal jsi množství rozměrů nebo množství souřadnic? do proměnné x jsi uložil jednu hodnotu, nebo celé to množství?

Ale chceš-li to obecně: zkus prosím taky nejdřív nastudovat nějakou teorii, než se pustíš do složitějšího programu.

Objekt má nějaká data (atributy), do kterých smí přistupovat jen metody objektu. Hodnoty do nich budou tedy ukládat metodou (procedurou) set a vybírat se budou metodou (funkcí) get. Má-li objekt vlastnost x, můžeš navrhnout takovéto metody (ne obecné procedury!):

procedure Tobjekt.SetX(vstup : integer);
   begin
      x := vstup;
   end;

function Tobjekt.GetX;
   begin
      GetX := X;
   end;
JoDiK
Pascal › Pole v deklaraci procedury
5. 5. 2015   #201953

#15 Gooo
No sláva, tak jsme doma! Tys to jenom špatně pochopil, metody můžeš vesele volat...

JoDiK
Pascal › Pole v deklaraci procedury
5. 5. 2015   #201951

#12 Gooo
Teď mě tak napadlo, nebylo to spíš řečeno takto?

K datům objektů přistupujte výhradně prostřednitvím metod Get/Set, máte zakázáno pracovat s nimi mimo objekt tečkovou notací!

Tak tomu bych rozumněl... a tak je to správně... má pravdu předsedo... to je zapouzdření

Ale metody se volají přes tečkovou notaci, jinak to nejde!

JoDiK
Pascal › Pole v deklaraci procedury
5. 5. 2015   #201950

#12 Gooo

Je výslovně napsáno, že lze řešit tečkovou notací, ale tu používat nesmíme.

Co to je za "blbost?" Samozřejmě bez teček se to dá zapsat pomocí with - když je toho víc, ale že by to někdo zakazoval s tečkovou notací, to slyším prvně? Nebylo to myšleno nějak jinak?

with vysledek do
  begin 
    SetH(vektor1.GetH);
    Pricti(vektor2.GetH);
    Vypis;
  end;
JoDiK
Assembler › Ročníková práce do školy
4. 5. 2015   #201930

#3 valtak
Tak to příště napiš rovnou...

Jas diody lze snížit dvěma způsoby, buď snížíš proud diodou (to není tvůj případ), nebo použiješ PWM, nebo-li pulzní modulacie. Zjednodušeně řečeno, dioda nebude svítit pořád ale bude blikat, takže půlku času svítí/ půlku nesvítí.

Frekvenci blikání si zvol přiměřeně, 100x za sekundu by mělo stačit...

JoDiK
Assembler › Ročníková práce do školy
4. 5. 2015   #201928

#1 valtak
S čím chceš pomoct? Co konkrétně nevíš? Jak snížit jas diody přibližně na polovinu?

JoDiK
Pascal › Pole v deklaraci procedury
4. 5. 2015   #201927

#7 JoDiK
A vůbec nejlepší by bylo taky dodat přesné a úplné zadání...

JoDiK
Pascal › Pole v deklaraci procedury
4. 5. 2015   #201926

#6 Gooo
Musí to fungovat kdekoliv, ukaž kód kde ti to nefunguje jako součást Tvektor...

JoDiK
Pascal › Nacteni hodnot do pole
30. 4. 2015   #201859

#37 romanzdk
To jsem rád. Máš pochvalu za tu konstantu maxR.

Dovol ještě jednu radu, není od věci psát program přehledně - odsazovat bloky, aby na první pohled bylo jasné odkud kam je třeba cyklus, nebo nějaký vnořený blok. Budou se ti pak lépe hledat případné logické chyby.

Takhle nějak to myslím:

program test;
const maxR=4;
var soubor:text;
  i,j,delka_trasy:integer;
  pole:array[1..maxR,1..2] of integer;
begin
  assign(soubor,'udaje.txt');
  reset(soubor);
  for i:=1 to maxR do
    begin
      readln(soubor,pole[i,1],pole[i,2]);
    end;
  for i:=1 to maxR do
    delka_trasy:=delka_trasy+pole[i,1];
  writeln(delka_trasy);
  close(soubor);
  readln;
end.
JoDiK
C / C++ › Kopírování dat z jednoho sou…
24. 4. 2015   #201702

#1 PiranhaGreg
Jinak než načtením do bufferu a zápisem do nového souboru (souborů) to nejde, takže nevím nad čím bádáš... Nejrychleji se to odjakživa dělo přes DMA kanál využívající buffer v RAM nezávisle na procesoru, jestli od té doby vzniklo něco ještě rychlejšího, tak snad někdo poradí...

JoDiK
C / C++ › Kopírování dat z jednoho sou…
24. 4. 2015   #201701

#3 ondrej39
Jaké řádky? O typu souboru nic nepsal, takže to může být jakýkoliv binární soubor. Řádky jsou jen v textových souborech...

JoDiK
Pascal › Spojový seznam problém s pro…
13. 4. 2015   #201305

Jestli to má jen zjistit našlo/nenašlo, tak asi takhle:

procedure Hledej(P:Uk);
var x:integer;
begin
 x:=5;
 while (p <> nil) and (p^.info <> x) do p:= p^.Dalsi;
 if p=nil then writeln('Nenaslo se')
 else writeln('Naslo se');
end;
JoDiK
Offtopic › Zvuky z moderních OS do DOSU
24. 2. 2015   #199551

#1 Matěj Andrle
Prosímtě, nevím o tom, že by existoval nějaký starý wav a nový wav. Podle toho co vím, je wav nekomprimovaný formát surových navzorkovaných dat. Je možné, že vymysleli variantu Wav, kde jsou třeba data zkomprimovaná, což by mělo být zapsáno v hlavičce souboru a dá se mimo jiné snadno zjistit výpočtem - pokud je soubor menší než velikost vzorku*frekvence*čas*počet kanálů, tak je určitě zkomprimován, což v době DOSu nebyl a to by mohl být ten problém.

Takže nehledej "convert new wav for old dos" ale hledej spíš něco jako definice formátu v hlavičce Wav souboru a případně nějaké normy, podle kterých se to do těch wav souborů zapisuje.

Pak si podrobně prozkoumej hlavičku wav souboru který ti funguje a který ne a porovnej rozdíly.

JoDiK
Delphi › výpočet doby pohybu po naklo…
30. 1. 2015   #198554

#1 Michaela Bednářová
S čím potřebuješ pomoct?

Mimochodem, v tom programu, ze kterého je ten výsledek zobrazen, mají chybu, vedou tam úhel jen jako celé číslo, takže výsledek je pro úhel 4° a ne pro 4,5°, to by bylo 8,5 sec.

Viz ukázka...

JoDiK
Pascal › Rozdíl mezi podprogramem a k…
28. 1. 2015   #198491

#9 Kit
Aha, tak to jo, jde tedy jen o formální záležitost s názvoslovím. U tebe procedury nevrací hodnoty, ony je jen ukládají do proměnných. OK.

Pro mě cokoliv procedura zjistí nebo vypočítá, to předává = "vrací" volajícímu programu prostřednictvím parametrů...

JoDiK
Pascal › využitie výtvoreného programu
28. 1. 2015   #198488
JoDiK
Pascal › využitie výtvoreného programu
28. 1. 2015   #198487

 co třeba tohle?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.n0n3m4.droidpascal&hl=en

https://play.google.com/store/apps/details?id=me.zed_0xff.android.pascal&hl=cs

http://m.gracesleeping.store.aptoide.com/app/market/com.n0n3m4.droidpascal/353/1874252/PascalGUI%20%28Pascal%20compiler%29

JoDiK
Pascal › Rozdíl mezi podprogramem a k…
28. 1. 2015   #198486

#7 Kit
A na to jsi přišel jak?

Procedura nevrací žádný výsledek.

Například standardní procedura GetDir (zkopírováno z nápovědy Borland Pascal):

GetDir (procedura)

Vrací aktuální adresář určené diskové jednotky.

Deklarace

procedure GetDir(D: Byte; var S: String);

Nebo GetTime...

GetTime (procedura)     (jednotka Dos a jednotka WinDos)

Vrací aktuální čas, nastavený v operačním systému.

Deklarace

procedure GetTime(var Hour, Minute, Second, Sec100: Word);

JoDiK
Python › Python-úkol
23. 1. 2015   #198308

#2 JoDiK
Se to nějak rozhodilo...

def make_change(cents):
    # Use modulo 25 to find quarter count.
    parts = divmod(cents, 25)
    quarters = parts[0]

    # Use modulo 5 on remainder to find nickel count.
    cents_remaining = parts[1]
    parts = divmod(cents_remaining, 5)
    nickels = parts[0]

    # Pennies are the remainder.
    cents_remaining = parts[1]

    # Display the results.
    print("Argument:", cents)
    print("Quarters:", quarters)
    print("Nickels:", nickels)
    print("Pennies:", cents_remaining)
JoDiK
Python › Python-úkol
23. 1. 2015   #198307

#1 Karel

def make_change(cents): # Use modulo 25 to find quarter count. parts = divmod(cents, 25) quarters = parts[0] # Use modulo 5 on remainder to find nickel count. cents_remaining = parts[1] parts = divmod(cents_remaining, 5) nickels = parts[0] # Pennies are the remainder. cents_remaining = parts[1] # Display the results. print("Argument:", cents) print("Quarters:", quarters) print("Nickels:", nickels) print("Pennies:", cents_remaining)

JoDiK
Pascal › Vývojový diagram
23. 1. 2015   #198305

#3 Beči
Jestli chceš pomoct, tak ukaž cos zatím vymyslel, popiš na čem jsi se zasekl a určitě ti někdo poradí jak dál.

Jestli si pomoc představuješ tak, že to za tebe někdo udělá a ty se na to ani nekoukneš, tak to asi nepochodíš.

Ty se rozhodl studovat školu, takže je na tobě, aby ses naučil, co tam po tobě chtějí a předvedl jim jak jsi to zvládl ty sám a ne jim odevzdávat výsledky práce někoho jiného.

A takové trapné výhovorky typu "já to ale už nikdy nebudu potřebovat, na tohle fakt nemám buňky, vůbec tomu nerozumím, vy to zvládnete levou zadní za pět minut, já bych to dělal měsíc..." ty si nech od cesty...

JoDiK
Delphi › řazení sloupců matice
18. 12. 2014   #197375

Máš pozměnit indexy tak, aby se místo řádků procházely sloupce a místo sloupců řádky. Ale protože na rozdíl od požadovaného programu, kde se má třídit podle hodnot v prvním řádku, v tomto se programu třídí trochu jinak, jestli dobře vidím, tak se netřídí analogicky podle hodnot v prvním sloupci, ale hledá se maximum z celého řádku a třídí se to podle tohoto maxima. To znamená, že ta úprava nebude tak jednoduchá, jak sis asi myslela.

Doporučuju, abys neupravovala program, kterému zřejmě nerozumíš (přestože je docela dobře okomentovaný), ale aby sis to napsala sama..

JoDiK
Funkcionální programování › Vývojový diagram - pole
18. 12. 2014   #197374

#4 Patrik
Nemůžu mluvit za ostatní, ale co se mě týče, nemám problém poradit. Stačí, když se koukneš na jiné mé příspěvky na tomto webu. Z tvého dotazu ale není vůbec jasné, s čím chceš poradit.

Možná by ti pomohla tato rada: nauč se hledat na internetu, třeba to někde už je hotové (nebo je tam hotový velmi podobný příklad):

http://www.spsemoh.cz/vyuka/algor/resprikl.htm - co třeba příklad č. 4, není to prakticky totéž?

JoDiK
Funkcionální programování › Vývojový diagram - pole
17. 12. 2014   #197340

#1 Patrik
Programátor by se měl jako první věc naučit přesně formulovat. Protože bez jednoznačně a přesně formulovaného zadání se nedá dojít k požadovanému výsledku.

Takže příště prosím formuluj přesně:

Jsem línej jak veš a ve škole furt otravujou, že mám něco odevzdat. Vy to umíte, jednoduché věci máte hotové za pět minut, tak je vaší povinností to za mě udělat. Potřebuju to ještě dneska!

JoDiK
Pascal › Procedury
16. 12. 2014   #197318

#1 Akk
Když se to "učíš", tak z čeho se to prosímtě učíš? Vždyť vše, na co se ptáš, máš napsáno v těch výukových materiálech...

JoDiK
Pascal › Prepis souboru (otevreni dvo…
15. 12. 2014   #197274

#3 Sanatůvprd
Jelikoz tak, aby se jeden soubor cetl a do druheho se rovnou zapisovalo nepujde

Není důvod, proč by to nešlo...

JoDiK
Číslicová technika › Simulátor výrovní linky
12. 12. 2014   #197212

#1 Rantor
Prosímtě, co to je za divnou školu, že ti zadá úkol a nenaučí tě to?

Není to náhodou ročníkový úkol, na kterém máš průběžně pracovat tak, jak tě to průběžně budou učit?

JoDiK
C / C++ › bitove operace
11. 12. 2014   #197156

#8 jmeno
Ty to číslo vyrábět nebudeš, na to máš počítač. Počítač na rozdíl od člověka dvojkovým číslům rozumí nejlépe, takže jakmile mu do proměnné naskládáš ty jedničky a nuly hezky jednu po druhé, tak už mu nemusíš říkat, že to je číslo, to on ví.

Z toho souboru ale nečti čísla, to asi ani nepůjde, když je jich tam tolik, čti z něj po jednom znaku - ten znak bude 0 nebo 1, ten jeden znak převeď na číslo 0 nebo 1 a pak s ním pracuj dle předchozích rad.

Jestli jsem správně pochopil zadání, tak jakmile přečteš prvních 32 bitů, budeš mít první číslo. Pak načteš další jeden znak, převedeš na číslo 0/1, proměnnou posuneš o bit doleva, bitově přičteš ten nový bit a máš druhé číslo. Takhle budeš postupovat až do konce souboru. Předpokládám, že v podmínkách zadání je, že v souboru je minimálně 33 bitů, aby bylo co porovnávat...

Algoritmus hledání maxima doufám zvládáš.

Ten program co máš, uprav tak, aby četl jeden znak.

JoDiK
C / C++ › bitove operace
10. 12. 2014   #197131

#4 JoDiK
Ale vlastně aji mohl - najdi si bitové operátory pro součet a bitový posun a ty použij pro postupné poskládání těch 32 bitů do celočíselné proměnné vhodného rozsahu.

JoDiK
C / C++ › bitove operace
10. 12. 2014   #197124

#3 jmeno
Nemohl, protože jsi podal  málo  informací.

Zadání je několik náhodných 1 a 0, a mám je brát po 32 bitech

Zadání je z klávesnice? V textovém souboru? Na vstupním portu?

JoDiK
C / C++ › bitove operace
10. 12. 2014   #197114

Jde to jednoduchou cstou přes bity.

JoDiK
C / C++ › nejmensi kladna hodnota
10. 12. 2014   #197108

#1 Martin
Nevím jaký problém máš s velikostí, já bych viděl spíš problém v tom, že sice zjistíš, jestli je něco větší:

if (nejmensi>data[i]);

ale ať už to je větší nebo ne, je to jedno, protože tak i tak stejně neděláš nic.

JoDiK
Pascal › STRING úloha
1. 12. 2014   #196756

#1 Exibit
Máš v tom chaos.

Pokud na pozici i najdeš mezeru, do z si přičteš o jedničku víc, tak jaký bude výsledek

i-z+1 ?

když z=i+1

i-z+1=i-(i+1)+1=i-i-1+1=0!

no a kolik asi znaků se pak nakopíruje v příkazu copy(txt,z,i-z+1) ? Přesně NULA znaků!

Tak tady hledej chybu.

JoDiK
C / C++ › Přesouvání z pole do pole
28. 11. 2014   #196619

#4 Tomáš
No skoro...

"v tom cyklu by byla nějaká podmínka, která by se ptala, zda ten konkrétní zkoumaný objekt je toho typu a pokud ano, cyklus by skončil a nic by se nepřidalo. Až proběhne celý cyklus aniž by se našel objekt onoho typu, tak by se teprve přidal!"

JoDiK
C / C++ › Přesouvání z pole do pole
27. 11. 2014   #196554

#1 Tomáš
Nevím, co přesně dělá enum (jestli jsem to pochopil správně, tak jde o výčtový typ - seznam předem definovaných hodnot).

Každopádně tvůj problém lze řešit i jednoduše - při kopírování z pole kde může být víc objektů stejné skupiny do pole kde může být pouze jeden z dané skupiny budeš brát objekty ze zdrojového pole jeden za druhým a každého objektu nejdříve projdeš celé cílové pole, jestli tam už objekt stejné skupiny je obsažen, pokud není můžeš přidat, pokud je tak jdeš na další objekt...

Sice to znamená, že pro každý objekt budeš znovu a znovu procházet celé cílové pole, ale počítače jsou rychlé ne? Kdyby to dělalo potíže, dá se to optimalizovat - třeba setříděním objektů v cílovém poli a z toho plynoucím zrychlením hledání, jestli tam už je nebo ne...

JoDiK
Pascal › Výpis formou matice
27. 11. 2014   #196553

#1 Tomáš
Rozlišuj mezi writeln (vypsat a ukončit řádek) a write (vypsat a "čekat" na stejném řádku na další výpis).

Takže tvůj příklad by měl vypadat takto:

procedure VYPISMAT (a,b:byte;d:matice);
var
i,j :byte;
begin
     for i:=1 to a do  {cyklus pro radky}
       begin
         for j:=1 to b do {cyklus pro sloupce - vypise jeden radek hodnot}
             write(d[i,j]:5:0); {vypsat jednu hodnotu na radek}
         writeln; {ukoncit jeden vypsany radek}
       end;
end;    

{ :5:0 - zpusobi doplneni vypisovanych hodnot mezerami zleva tak,
 aby zabraly celkem 5 znaku - tim se zaridi prehlednost vypsane matice }
JoDiK
Pascal › Objem/povrch ihlanu, hranola
12. 11. 2014   #195964

#5 Kit
samozřejmě, odjakživa, sqr druhá mocnina, sqrt druhá odmocnina....

zbytek x^y se dělal exp(y*ln(x))

JoDiK
Pascal › Objem/povrch ihlanu, hranola
12. 11. 2014   #195961

#2 Frantisek

Chyby se neomlouvají, teda ty skutečné chyby...

Takže v jakém pascalu??? To není jedno, protože standardní pascal má jen druhou mocninu a odmocninu, další výpočty už si musíš naprogramovat sám...

V jiných Pascalech (frepascal) je třeba k dispozici jednotka math, kde je i funkce power a mnoho dalších: http://www.freepascal.org/…index-5.html

Takže jsi dal málo informací, to se neomlouvá :-)

JoDiK
GIMP › Blba velikost obrzku
10. 11. 2014   #195865

#8 peter
Njn, nějak jsem ten výsledek divně interpretoval... Omlouvám se autorovi za mírné zmatení...

JoDiK
GIMP › Blba velikost obrzku
7. 11. 2014   #195715

Když odhlédnu od toho, že to děláš v nesmyslně velkém rozlišení - na plošňák podle mě musí stačit to, co na všechno - 300dpi - rozměr jednoho bodu je méně než setina milimetru. tak když něco nefunguje jedním způsobem, udělej to jinak.

Nevím proč se to snažíš tlačit přes vrstvy - chceš tam těch plošňáků na jeden papír naskládat víc? Pak zkus třeba ten jeden obrázek otevřít, zkopíruj ho celý do schránky, zvětši mu plochu/plátno na požadovaný rozměr a vkládej ze schránky, co se jich tam vejde.

JoDiK
Pascal › Dev Pascal, Free pascal - ob…
5. 11. 2014   #195659

#5 Kit
Protože v době, kdy se dosovský program po skončení zavřel a nebylo vidět co vypsal, někdo tento nevhodný postup vymyslel a použil v nějakých výukových materiálech, jiní to od něj kopírovali, tak se to "vžilo".

V té době to fungovalo celkem dobře - ten enter navíc v příkazové řádce prostě jen odřádkoval. Později ve Windows bohužel znovu spouští aktivní ikonu...

Tu prodlevu po skončení programu by měl zajistit editor.

Tomu vůbec nerozumím, co má editor společného s během programu? Proč by měl něco zajišťovat? Vždyť ani nemá jak... Když se program zkompiluje a uloží - pak už přece "žije" nezávisle na editoru, ve kterém se kdysi napsal jeho zdrojový text...

JoDiK
Pascal › Dev Pascal, Free pascal - ob…
5. 11. 2014   #195654

#1 Gooo
Jestli to čekání na konec programu máš konstrukcí repeat until keypressed, tak místo toho použij jenom readkey nebo readln.

keypressed nevybírá buffer klávesnice a ten enter co zmáčkneš v něm zůstane a protože máš ikonu vybranou, enterem se program spustí znovu...

JoDiK
Java › Úkol - spěchá
15. 10. 2014   #194959

Nabízí se otázka: co tě žene do španělské vesnice, když se nechceš učit španělsky? Tak tam nechoď...

JoDiK
Pascal › Súčin dvoch matíc
8. 10. 2014   #194722

#1 majus85
A já bych ještě doplnil chaos v názvech, procedura menu načítá rozměry matic, procedura vypis načítá hodnoty v maticích a procedura součin kromě násobení taky vypisuje.

Zkus prosím nazývat procedury pravými jmény - podle toho co skutečně dělají...

A pro začátek v první proceduře změň paramatery na vstupně/výstupní a možná to i něco začne dělat...

procedure MENU(var k,l,m,n: integer);

JoDiK
Pascal › Simulace oběhu planety v Pas…
17. 9. 2014   #194027

#27 Anetace
To se ale řeší velmí snadno a přehledně (posunutí středu).

Napiš si svoje podprogramy pro zobrazování, posílej do nich vypočítané údaje a teprve z nich vykresluj do skutečných souřadnic na obrazovce s posunutým středem...

Procedure Circle(x,y,Radius:integer)
begin
  Graph.Circle(x+stredX,y+stredY,Radius);
end
JoDiK
Pascal › Simulace oběhu planety v Pas…
11. 9. 2014   #193838

#9 Anetace
Asi si nerozumíme, ty výsledky asi mají smysl, ale je nesmyslné je zaokrouhlovat a pokoušet se v těchto hodnotách něco vykreslovat.

Většinou se to dělá tak, že si zjistíš maximální rozsah těch výsledků a podle nich si vypočítáš měřítko. Tímto měřítkem budeš násobit všechny vypočítané výsledky a pak teprve budeš zaokrouhlovat. Tzn. že například vzdálenost planety od slunce ti vyjde mezi 1,2x10^8 a 1,6x10^8 a grafika má rozsah 800x600. Tak si určíš měřítko třeba 1x10^-6 a tímto vynásobíš každou vypočítanou vzdálenost a pak teprve zaokrouhlíš. Tim se dostaneš do rozsahu obrazovky.

JoDiK
Pascal › Simulace oběhu planety v Pas…
11. 9. 2014   #193830

#6 Anetace
Ve kterém řádku ti to hlásí tu chybu?

JoDiK
Pascal › Simulace oběhu planety v Pas…
11. 9. 2014   #193826

#2 JoDiK
Takže opavdu je tomu tak, pokoušíš se zaokrouhlovat čísla někde x10^-15, což se funkci Round už nelíbí, navíc je to nesmysl, protože by všechno vyšlo 0.

Doporučuju si nejdřív to vykreslování nazkoušet na něčem jednoduchém, třeba po kružnici a postupně zapojovat  složitější výpočty...

JoDiK
Pascal › Simulace oběhu planety v Pas…
11. 9. 2014   #193825

#3 Kit
tipuju, že chtěla spočítat přeponu pravoúhlého trojúhelníka a nikdo jí neřekl, že pascal umí druhou mocninu i odmocninu, ale vzpomněla si na tu fintu, že odmocnina se dá spočítat jako mocnina na 1/2 akorát nějak popletla tu polovinu?

JoDiK
Pascal › Simulace oběhu planety v Pas…
11. 9. 2014   #193821

#1 Anetace
Teď nemám čas se na to kouknout, ale jen tak zběžně bych si tipnul, že nepřepočítáváš reálné hodnoty pozice planety do rozsahu obrazovky...

JoDiK
Pascal › Frekvenční tabulka znaků
28. 8. 2014   #193400

#12 Woody
Máš tam tenhle cyklus:

while not eof(s) do;


Překladač ho samozřejmě přeloží, je mu fuk, že nevíš co píšeš a která bije.

Až to spustíš, cyklus dělá přesně to, co je v něm napsáno - dokud není konec souboru, dělej NIC!

Tak se prosímtě nejdřív zorientuj v tom, jak se zapisují příkazy a hlavně si uvědom, co v zápisu znamená středník - ten opravdu neukončuje řádek ale celý příkaz!

Jak se čte ze souboru až do konce je popsáno na mnoha místech, je na to ověřený standardní postup, který ošetřuje i tu variantu (naprosto legální), že v souboru nemusí být nic (má velikost 0 bajtů) a tedy hned po jeho otevření nastane eof a nemůžeš z něj tedy hned něco číst - nastane chyba čtení za koncem souboru...

Inspiruj se třeba zde: http://www.spsemoh.cz/vyuka/pascal/file.htm

JoDiK
Pascal › Frekvenční tabulka znaků
28. 8. 2014   #193387

#9 KIIV
FreePascal stejně, až u reset...


Free Pascal Compiler version 2.6.2 [2013/02/16] for x86_64 Copyright (c) 1993-2012 by Florian Klaempfl and others

Pocet.pas(12,8) Error: Call by var for arg no. 1 has to match exactly: Got "Array[32..122] Of SmallInt" expected "Text"

Pocet.pas(19,10) Error: Can't read or write variables of this type

Pocet.pas(22) Fatal: There were 2 errors compiling module, stopping Fatal: Compilation aborted
 

JoDiK
Pascal › Frekvenční tabulka znaků
28. 8. 2014   #193384

#7 JoDiK
Mně překladač hlásí první chybu až tady:

reset(A);

Což je snad jasné, proměnná souboru se jmenuje s a ne A - to je pole, kde se bude počítat...

JoDiK
Pascal › Frekvenční tabulka znaků
28. 8. 2014   #193383

#3 Woody
Jakou chybu a kde přesně ti to hlásí?

skompilovat mi to nejde, s tím že hlásí chybu v deklaraci pole

deklarace pole je v pořádku.

JoDiK
Pascal › Frekvenční tabulka znaků
28. 8. 2014   #193382

#5 KIIV
Překvapuje mě, že i ty máš sem tam nějaké mezery (soudě podle tvých předchozích příspěvků).

pascal nebere znaky jako cislo, takze musis pouzit proste array [32..255] of integer;

Jeden z ordinálních typů je samozřejmě i znak (tzn. že ho opravdu bere vlastně jako číslo - jak taky jinak že) a indexem pole může být jakýkoliv ordinální typ, takže deklarace pole je v pořádku a nemusí nic převádět (s drobnou výhradou, že v textovém souboru mohou samozřejmě být i konce řádků, což jsou znaky #10 a #13 a ty jsou mimo rozsah deklarovaného pole).

JoDiK
Delphi › Dostupnost arraye napříč uni…
20. 8. 2014   #193215

#1 Navara
Zřejmě máš poněkud chaos v pojmech a filozofii objektů.

Takže místo otázky "Kam mám tedy vložit deklaraci "RN2Archiv: Array of TRn2_Archiv"" si spíše polož tyto otázky: Rozumím objektově orientovanému programování? Chápu význam zapouzdření, dědičnosti a jiných "objektových" záležitostí? Rozlišuju globální proměnné a data objektů? Pokud jsou tvoje odpovědi samé ne, zkus si nejdřív nastudovat teorii k objektům.

Protože až tu problematiku pochopíš, dojde ti nesmyslnost tvé otázky...

JoDiK
C / C++ › Rozbor dat z binárního proudu
6. 8. 2014   #192669

#12 JoDiK
Ještě jednou jsem si přečetl tvůj upřesňující dotaz a možná potřebuješ pochopit především toto:

Při čtení ze souboru žádně hodnoty zvlášť po bitech nezjistíš, ze souboru lze číst nejmenší velikost 1 bajt. Takže si to načteš do paměti po bajtech do nějakého bufferu (proměnné) a s tou už si budeš provádět jakékoliv bitové či jiné operace...

JoDiK
C / C++ › Rozbor dat z binárního proudu
6. 8. 2014   #192668

#11 Lenny
Předpokládám, že v C nevymysleli nějaké nové hranaté kolo a čtení ze souboru funguje "normálně", tzn, že fseek potřebuješ jen kdy chceš v souboru při čtení přeskakovat. Pokud ale chceš kontinuálně přečíst všechny údaje v souboru od začátku, o automatické posouvání v souboru je postaráno.

Přečtení hlavičky zrealizuj tak, že přečteš do nějakého bufferu všechny bajty hlavičky.

Předpokládám, že po otevření souboru hned první údaj v něm je hlavička. Takže rovnou čti například (pokud jsem to dobře spočítal, hlavička má 9 bajtů)

fread(buffer, 1, 9, f)
 

v bufferu tak budeš mít všechny bajty hlavičky - pokud ten buffer bude pole bajtů, v prvním máš hodnotu 9B, z druhého si bitovým posunem o 1 doprava vezmeš těch 7 bitů první údaj, bitovým součinem s 1 získáš hodnotu toho posledního bitu atd...

Ze třetího bajtu těch prvních pět bitů získáš zase bitovým posunem o tři doprava, zbývající tři bity získáš bitovým součinem s 7. Ten si uložíš do proměnné 32bit. Posuneš ji o tři bity doleva a bitově do ní přičteš hodnotu dalšího bajtu z bufferu, zase posuneš o osm bitů doleva, přičteš další atd atd.

Až zjistíš velikost dat, tak je přečteš, tím se automaticky přesune ukazatel v souboru na začátek další hlavičky a můžeš rovnou aplikovat předchozí postup.

Poud bys ale po otevření souboru chtěl přeskočit třeba na sedmý blok, to už tak snadné nebude a protože délka dat je proměnná, nelze rovnou skákat fseek. Pokud v hlavičce není uloženo nějaké pořadové číslo, nepůjde použít ani postupné přibližování, takže prostě budeš muset přečíst první hlavičku a fseek přeskočit data na začátek druhé hlavičky, tu přečíst a zase přeskočit až na tu sedmou...

JoDiK
Pascal › Matice MxN + četnost
2. 6. 2014   #190661

#1 TomoeKi

Zjisti si v nápovědě, jak se počítá náhodné číslo (hledej něco jako random)

Až naplníš matici, aplikuj algoritmus hledání maxima a buď rovnou během hledání zjišťuj kolikrát, případně až najdeš maximum, projdi matici znovu a spočítej kolikrát tam to maximum je. Budeš na to potřebovat jenom dvě obyčejné proměnné (maximum a počet maxim).

Algoritmus hledání maxima můžes najít třeba zde (příkad 6.):

http://www.spsemoh.cz/vyuka/algor/resprikl.htm

JoDiK
Pascal › Pascal - příklad
21. 5. 2014   #190338

#1 Lukes
To je hezký, že nás informuješ, co bylo ve škole, ale o to se většinou zajímají spiš rodičové ne?

Tohle je poradna, až budeš potřebovat s něčím poradit, s důvěrou se obrať.

JoDiK
Funkcionální programování › Delphi - Sedlový bod matice
12. 5. 2014   #190051

#1 Pavel
Kdyby ses kouknul na nějaké minulé dotazy, zjistil bys, že tento server je mimo jiné o tom, že sem chodí radit lidé, kteří jsou ochotni pomoci. Takže odpověď zní ano, někdo tu je.

Další věc, kterou bys ve starších dotazech zjistil je, že drtivá většina moderních studentů si "vůbec neví rady" a to tak že "se vším". Jinými slovy, dostali ve škole nějaké zadání a rádi by, aby to za ně vypracoval někdo jiný. Jsou tak líní, že si to ani neumí najít na internetu... Takovým bohužel není rady a velmi často ani pomoci...

Takže s čím potřebuješ pomoct?

JoDiK
PHP › Maturitní projekt.
20. 3. 2014   #188437

#5 peter
Že se vám do toho pletu...

"obhajovat přidělený maturitní projekt"

tomu rozumím tak, že na tom bude "rok a něco dělat" a u maturity to bude jen obhajovat...

v každém případě nejdůležitější u těchto prací je pochopit zadání - proto tazateli radím:

# leftlol

ptej se zadavatele furt dokola, dokud ti nebude jasné co se po tobě chce... Protože to, jak si ty myslíš že to má vypadat se většinou s představou zadavatele často diametrálně rozchází...

A když chceš rady od jiných a neřekneš jim přesné zadání, nemůžeš očekávat konkrétní rady...

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý